55416

by David LeDuc

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.
    Purchasable with gift card

      name your price

     

1.
2.
3.
4.
5.

credits

released June 10, 2018

license

tags

about

David LeDuc Minneapolis, Minnesota

contact / help

Contact David LeDuc

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Track Name: My Mind feat. Karin Haase
My mind is not mine.
Where does it go, when the music slows, can you tell me now?

Pre Chorus: Dm C F G
Yeaaaah ,Yeaaah (are you with me?), Yeaaah, Oooo
Cut out for a 2 beat bass transition: 57575

Chorus: Bb Am Dm C (bass walk is G A Bb)
Cut off the last two notes on the last line.
If you got that money, girl we don't need it to have a good time
Cuz It's so bright and sunny, girl you best believe it, we'll be doing it right
Ya gotta believe in this

Verse 1: Dm C F G
My mind is not mine
When it rewinds all the time

Pre Chorus: Dm C F G
Yeaaaah ,Yeaaah (are you with me?), Yeaaah, Oooo

Bass solo only 2 1/2 measures: 575753535533// 53537535533AA

Chorus: Bb Am Dm C (bass walk is G A Bb)
If you got that money, girl we don't need it to have a good time
Cuz It's so bright and sunny, girl you best believe it, we'll be doing it right
Ya gotta believe in this

Pre Chorus: Dm C F G until end
Yeaaaah ,Yeaaah (are you with me?), Yeaaah, Oooo
If you got that money, girl we don't need it
I gotta believe, I gotta believe in this.
Track Name: Drugs feat. Shon Troth
Where do you go to get more drugs (to get more drugs)
Where do you go to get high
Where do you go to find love (to find love)
The kind that won't wanna die

Chorus: CGDA step to B
Say your with me
Holding my hand with your hand
Lay here and see that
My air is your air
Chorus Tag: C
My air is your air

Verse: Bm A G A
We feel like balloons in the sky
full of air, full of fire, and really, really high
Up there we'll never
come down, we'll always go round, and never find ourselves on the ground
Unless we, let them weigh us down so
Track Name: Sand feat. Karin Haase
If it all went round the other way , shoveling the sand into (hour)glasses
on the highway is where we will stay
because in here, we will not last
would you kill yourself to to spite it all

Chorus: F# C# Eb x2 / x4 on last chorus
despite it all to spite it all

Intro/Verse: Bb C# Eb hitch: F
It could be true theres no one but you left
you keep finding yourself ten seconds from daylight

Chorus: F# C# Eb x2
despite it all, despite it all
F# G# Eb / F# C# Eb
despite it all, despite it all

Bridge: Bb F# Eb / Bb F# G# x 4
let your mind go
your body follows
let your mind go
your body follows
despite it all
Track Name: Gray feat. Joe Gamble
She's lost 
in a mind that won't stop 
Guitar: A E (Synth line: A E F# E)
You come along and try to fit the pieces all together
Soon enough you realize you ain't dressed for her weather 
you miss the simpler days
Guitar A E (Synth line: A E F# E)
There are times in your days you're feelin sorry for yourself
You cant refill fast enough the bottles from the shelf 
And she longs for the simpler days 

Chorus: C#m E F#m E
Your gray sky is her sunshine, let it go
Your midnight is her sunrise oh no 
Ya got it better than you know
Tag: C#

Verse 2: A E (Synth part is A G#) (Bass in 2nd line : 777777 12 11)
You were wronged for so so long 
But then ya stop and think 
Maybe I did this to myself 
And ya look around the room and see there's nobody's else 
And ya miss the simpler days 

Instrumental bridge/solo
C# E  G# C#B 
A E B 

Instrumental chorus/ gtr solo X1 - C#m E F#m E
(This is an added part not on the record)

Double chorus: C#m E F#m E
Your grey sky is her sunshine, let it go
Your midnight is her sunrise, oh no 
Your grey sky is her sunshine, let it go
Your midnight is her sunrise, oh no 
Ya got it better than you know
Outro: C#m E F#m E
You got it better than you know x 4
Track Name: Stems feat. Danny O' Brien
I know that most my friends are lonely friends and I
know I can't help much but we make do, yeah we try

Verse 1: C Eb G# (hitch is G, Walk up is: G# A# CEbCEb)
Not enough adderal
Not enough novocain,
Try and treat the animals
without ever learning their names

Chorus: C Eb G#
When we pretend to start to love again then we begin, my friends.
We're on the mend.

Verse 2: C Eb G#
When you tell me your thoughts, I can tell you where I've heard them before
You can't be what you're not, babe, you've got to build from the floor

DOUBLE Chorus: C Eb G#
When we pretend to start to love again, then we begin, my friends.
We're on the mend. x2

Bridge: G# Bb C Eb
I know that most my friends are lonely friends and I
know I can't help much but we make do, yeah we try (When we pretend)
You can't always be a flower to them, to them. ( Then we begin)
Sometimes you will only be the stem, you will only be the stem. ( We're on the mend x6)